יום שני, 5 בדצמבר 2011

כמה אנחנו באמת חופשיים לבחור בחיים שלנו?


בחירה, זה מצב שבו אני מרשה לעצמי ליצור העדפות. אם אני יכול ליצור העדפה של משהו מסוים אני יכול לבחור.
היכולת שלנו לבחור תלויה בתת המודע שלנו. תת המודע שלנו מנסה לגונן עלינו ובעצם לא מאפשר לנו לחיות כפי שבאמת אנחנו רוצים אלא הוא מנהל אותנו על פי שיקולים שלו.
תת המודע שלי תמיד לוקח בחשבון חוויות מהעבר שלי ותמיד בודק האם יש לי את היכולת לעמוד בעומס החיים הנוכחי שלי או שאין לי יכולת כזאת כרגע. אם אין לי את היכולת להתמודד עם עומס החיים העכשווי שלי. תת המודע יתחיל לסנן את האינפורמציה שמגיעה אלי, הוא יתחיל להשכיח ממני דברים ויתחיל לנהל את הפעולות שלי ואת החיים שלי באמצעות פחדים. אני אומנם אחשוב שאני הוא זה שבוחר ומנהל את חיי. אך בעצם אני בסך הכל פועל מתוך אילוץ וללא יכולת בחירה אמיתית וחופשית.
יש לנו את המודע שלנו ואת תת המודע שלנו. ככל שתת המודע שלנו הוא מלא יותר, המודע שלנו קטן יותר וכך להיפך. ככל שתת המודע שלנו ריק יותר, המודע שלנו יהיה נוכח יותר ובעל בחירה אמיתית גדולה יותר.
תת מודע מלא, יוצר לי חוסר מודעות.
תת המודע שלנו מאחסן בתוכו סודות ופחדים מהעבר. ככל שיש לי יותר סודות ופחדים מודחקים בתוך תת המודע. ככל שאני פחות מתמודד עם דברים. ככל שאני פחות משתף ברגשות ובחוויות שלי, תת המודע שלי יותר מנהל לי את החיים ושולל ממני את היכולת החופשית שלי לבחור.
מה שמנהל אותי בסופו של דבר זה מילוי צרכים וחסרים שאני סוחב מהילדות שלי. צרכים וחסרים שאני כלל לא מודע להם. בחיים המודעים שלי הם יוצרים לעצמם ווריאציות שאני לא מסוגל לקשר לחסרים שלי. לדוגמא, חסר בחום מהילדות יכול לעשות המרה ולהתבטא בתשוקה להישגים חומריים. בתשוקה לכסף. או לדג' חסר בקרבה רגשית יכול להפוך אצלי ברצון לפיצוי רגשי דרך אוכל וכתוצאה מזה אני סובל מאכילת יתר או מאכילה אובססיבית.
ככל שתת המודע שלי הוא יותר נקי מסודות ומפחדים יש לי יותר חופש ביכולת שלי באמת לבחור לעצמי את החיים שלי בכל התחומים.
תהיו כנים רגע עם עצמכם ותודו בפני עצמכם איפה יכולת הבחירה שלכם מצומצמת. באוכל? בהישגים? בגלישה באינטרנט? בקניות? היכן אתם יכולים לשים רגע בצד את החסר שלכם ולא לתת לו לנהל אתכם? היכן אתם יכולים פשוט לבחור באמת מתוך העדפה אמיתית שלא מושפעת מחסר? או מצורך שלא מומש? או מפחד? ואו משום גורם אחר? היכן אתם יכולים פשוט לבחור?
כנות פנימית ומודעות הם תמיד תחילתה של בחירה...
לחיי ההגשמה עצמית המלאה שלכם,
חני

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה